måndag 9 april 2012

Sommar!

Sommar Sommar Sommar,  Just nu är Austin ett rätt ok ställe att vara på.
30 grader lite lätt vind och sol hela helgen.
Jag har tillochmed fått ordning på balkongen så det går att både ligga och sola/vila i skuggan eller äta middag där nu- inte så att jag saknar slasket i Stockholm just nu.

Börjar tillochmed få lite färg, till och med benen börjar få en annan nyans än den "gråblå" ton dem normalt har efter en vinter.... Men vet inte om det var precis denna färg jag var ute efter: Stora röda bulor!
Jag hatar Myggor! Och som sig bör i Texas så är dem ett par storlekar större än normalt. Fördelen är väl att dem är ganska slöa så när man väl ser dem är dem lätta att ha ihjäl men det är nog allt som är bra med dem.
Och betten kliar! Blir snart galen på riktigt
Tycker definitivt att det är dags för fladdermössen att avbryta sin strejk och göra sitt jobb - ut och ät mygg!



Inte riktigt den typ av sommarben jag hade tänkt mig. Och det kliar....

Annars är det mesta numera vardag. Men det finns en sak som irriterar mig varje morgon på väg till jobbet.
Om en väg har 4-5 filer och det tidigt skyltas om att två av dem leder mot Tx Hiway. Då bör man kanske ligga i någon av dessa två vänsterfiler framförallt som det går lite långsamt i dessa och bildas köer ca 1 mile innan avfarten, varje morgon om man nu ska dit.
Kan det vara en anledning till att det är köer och att folk ändå väljer att ligga där? Kanske för att man vet att man ska av mot Tx Hiway? Eller?
Ändå är det ett par bilar, varje morgon som väljer att ligga i högerfil brevid köerna för att 10m innan avfarten tvärstanna för att ingen släpper in dem i kön trots att dem har blinkat (i ca 20 m)...  Kanske läge att inse att man missat avfarten?
Nejdå mycket bättre att tvärbromsa stanna och vänta på att bli insläppt när alla andra som ligger i filen kör i 110km/h.... Har inte bara sett en olycka på denna plats och är alltid livrädd när jag inte  kommer ut i ytterfil för att kunna köra förbi dessa tvärstannande bilar.
Kanske något som brde tagits upp under uppkörningen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar