torsdag 8 mars 2012

Bara i Texas


Misströsta inte det ligger 4 skivor grillad biff under korven också- Du blir nog mätt
Detta ovan är en liten tallrik grillat kött på det kända Salt Lick. Dem grillar över vedeldade grillar som är ca 2m i diameter. Det vanligaste är att man äter deras buffe (den dukas fram vid bordet så du behöver inte hämta själv och allt är nygrillat). Jag valde dock att ta den minsta grilltallrik dem har, då fick jag förvisso välja bort en köttsort....
Men fick flera skivor, biff, fläsk och korv. Alla mer eller mindre rökta och sedan grillade. Detta toppat med deras egen BBQ sås, deras variant av tabasco coh habanero dressing fanns också att tillgå. Till detta serverades potatismos, vitkål och bönor - ja och så bröd, pickles och lök för du kanske inte blir mätt! Och ja detta är den lilla tallriken.
Jag fick i mig nästan allt kött (inte all korv) är stolt, till detta åt jag endast vitkålen (som var riktigt god) - och jag har nog aldrig varit så mätt inte ens efter ett svenskt julbord.
7 timmar senare var jag fortfarande lika mätt... Kommer nog ta ett tag innan jag åker dit igen.

Men jag fick en annan idé när jag var där, ifall jag nu någonsin skulle råka få ett par cowboystövlar så har jag hittat ett användningsområde - mycket raffinerat av Salt Lick tycker jag.

Kanske skulle skaffa mig ett par boots ändå, nu när jag har insett användningsområdet för dem?
 Senare på kvällen var vi och drack öl.... Inte helt smart med tanke på hur mätt jag fortfarande var eller så var det precis det som var smart, blev inte för många öl.
Under förra veckans besök prövade jag fler amerikansk Ales och IPAs än på länge. dem flesta från Texas. OCh när en bar har nedanstående sortiment, så kan alla hitta en öl dem tycker om - 83 olika fatöl!!!

Fat sortimentet (eller delar av det) på The Ginger man i Austin
 Finns en annan trevlig sak med dessa öl. I Stockholm är normalt dessa öl dyra, här betalade vi för dem riktiga dyrgriparna 6 USD, men oftast mindre. Lokala varianter gick ofta på runt 4 USD. Och då ska det tilläggas att bartendrarna har tröjor där det står " To order a small beer should be a fellony".... Bara i Texas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar