måndag 26 mars 2012

På flykt från Austin

SXSW blev för mycket så jag rymde. Till Aspen Colorado.
Frisk luft och skidåkning var precis vad jag behövde, hjälpte lite mot hemlängtan också.
Är väl fullt normalt att bota hemlängtan till Stockholm med att åka till Rocky Mountains i Colorado?

Fantastisk skidåkning trots att det varit lite för varmt och mindre snö än dem haft på 50 år. Vilket här betyder ca 80 cm i byn! Och som Europé är det  inga problem att köra i "vårsnö"
Det hade varit roligt att få lite mer av det ökända champagnepudret men fick lite igår och idag då det blivit lite kallare. Och bergen är stora så man behöver inte trängas varken i dem lätta backarna eller i favoriterna  the double black diamonds. För er som inte är så insatta i skidåkar världen betyder detta nästan alltid opistat och det kan mycket ofta vara mitt i skogen (även om det är markerat som en pist). Och många förstår säkert att det är sunt att akta sig för träden, själv lär jag mig den hårda vägen.... Inte att rekommendera....


Inte ramlat - lovar bara lössnö som "stänkt"

 Och i brist på champagnepuder kan man alltid åka vanligt puder och sen ta champagnen på afterskin.

Aspen är en lyxort som många kändisar åker till men håller man sig bara lite utanför sjävla centrum så har folk inte längre pälsar på sig utan skidjackor - känns mer uppfriskande. Priserna är dock inte lika uppfriskande, detta är en plats där det tenderar att vara dyrare än i Stockholm....

Träffade en hel del roligt folk. Det hjälpte till att det var St Patricks day när jag anlände, det firas stort i USA och så även i Aspen, gjorde första intrycket lite mindre snobbigt än det är.
Lyckades dock med döddssynden att kalla en Nya zeeländsk tjej för Australiensare,  onda ögat fick jag.... men hon trodde jag var engelska så vi kom snabbt överens om att vi var kvitt....

En annan sak gick in i ett café i backen och såg detta i taket
En massa delstatsflaggor- Men var är "The lone Star???" Texas delstatsflagga? är det ok att den inte är med eller diskriminering.
Kanske borde bli mer orolig över att jag faktiskt tänkte på att den inte var med.... Har jag blivit Texicaniserad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar