tisdag 17 januari 2012

Europeer

Puhhhh ännu en hektisk dag. Men har iallfall hunnit med ett träningspass och nu middag och sen ut på jazzklubb. Det blir nog första gången sen jag kom hit som jag medvetet går till en musikklubb, trots att det är det som Austin är absolut mest känt för.
Har självklart hört diverse band och trubadurer/sing and songwriters på diverse barer sen jag kom hit, dem är överallt, men har aldrig riktigt brytt mig om vem som spelar (och kvaliteten är högst varierande måste tilläggas).
Men jag träffade en hel del nya bekanta i lördags och några av dem föreslog en drink på en jazzklubb ikväll. Ska bli spännande och se om kvaliteten är bättre här.

I lördags var det stor Eurocircle fest. Dvs ett event för Europeer i Austin. Mycket välordnad fest och betydligt lättare att lära känna folk här en "vanlig kväll" på stan. Sen går det inte att komma ifrån att det är lättare att hitta gemensamma nämnare med andra europeer.
Det var såklart en del amerikaner på eventet också, mestadels makar/makor till andra europeer.

Men ett par amerikaner som jag aldrig förstod vad dem hade för koppling till Europa var också där. Pratade med en av dessa amerikaner en engelska och jag tyckte han var den mest välklädda på eventet och såg bra ut - så varöfr inte.
oj oj oj så roligt fast kanske inte på det sätt han hade tänkt sig. Han var ifrån Austin och hade nyligen flyttat tillbaka hit så jag tänkte att jag kunde få lite insidertips om vad man ska göra i stan.... hans svar på frågan vad som var bäst med Austin:
"Tja det ligger i Hill Country och det är fint, man kan springa vid town lake och det finns bra restauranger" - ehhh okej jag visste nog mer om stan och kunde beskriva den mer spännande än så när jag varit här en dag i våras.Vi fortsatte samtalet i samma stil ett tag för engelskan, hennes make och jag tyckte hans svar var så tråkiga att det blev roligt, framförallt som han inte alls verkade förstå att jag drev med honom... kanske inte så snällt men ;) - vad ska man säga - amerikaner...

Sen skaffade jag mig själv lite egna problem på eventet. En av de första personerna jag pratade med mindes jag inte namnet på och det visade sig senare att en annan person jag pratade med heter nästan samma sak (skiljer en bokstav i förnamnet) - så länge visste jag inte vem av dessa det är jag ska möta upp ikväll, en lite tillbakadragen musikkille eller en sprudlande, sprallig tjej.  Kanske lönar sig att vara lite mer uppmärksam nästa gång. Båda är trevliga så det hade inte spelat någon större roll och med tanke på att det är en jazzklubb antar jag att det är musikkillen och hans kompisar jag ska möta upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar