söndag 1 januari 2012

Gott Nytt År!
Så var det 2012. Ska bli ett spännande år här i Austin. Men måste säga att jag just nu längtar tillbaka till Sverige och har svårt att se att jag skulle stanna här mer än detta år. Men vem vet vad som händer.

Dem senaste dagarna har jag haft besök från Sverige. Så har försökt roa dem med att visa allt som finns att se i Austin med omnejd. Är man inte intresserad av små obskyra musikställen så är det ganska snabbt gjort.
Men var uppe på Mt Bonnell - med en fantastisk utsikt över Austin. Alla pratar om att man måste gå en bit och att det är uppför (eeehhh såklart det är ett berg...) men att det går att göra även om man inte är så vältränad.
Ja det kan man väl lugnt säga.... Det tog 5 minuter ungefär att gå upp - så klarar man inte det så är det inte bara träning som fattas tror jag...
Men det var vädligt fin utsikt.

Utsikt över Austin
 Var även i San Antonio en dag. Tittade såklart på Alamo, men det blir lite torftigt med ett historiskt museum här dem har liksom inte så mycket av den så det var inte så mycket  att visa. Kändes mest som att det var samma saker i alla montrar. Därefter blev det en promenad runt deras "river walk" ett mysigt område och centrum i San Antonio är bra mycket mysigare och finare än Austin, men Austin har bättre stämning och bättre restauranger/barer.
Annars har jag njutit av att äntligen ha fått min bil!!!! Nu är jag inte bara en riktig person med Social Security Number, nu är jag en hel människa- fast fortfarande med en helt annan inställning till det mesta, så amerikan är jag inte än ;o)

Har såklart också varit och shoppat. Och vissa saker är helt klart billigare här. Men oj vad dålig kvalitet det är på mycket och oj vad dem inte är uppdaterade på vad som är mode... TV-serien Dallas spelades in på 80-talet och det borde ha stannat kvar där, men icke då här lever det pråliga vidare. Sen finns förstås den ännu vanligare synen, shorts, t-shirt och flip flops - och NEJ det är inte ok kläder att gå på restaurang i. Och än mindre kläder man tar på sig för en fest kväll... *sigh*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar