söndag 25 december 2011

Merry Xmas

God Jul!
Jag ägnade julafton åt att plocka upp och montera möbler. Fick äntligen alla saker från Stockholm i Fredags och igår fick jag lite mer förvaringsmöbler på plats också. Är fortfarande en hel del som inte hittat sin plats men det löser sig.

Var även och handlade mat igår. Dum idé tänkte inte på att det är idag som är den stora dagen härborta och därav var alla och handlade på julafton. Dem hade öppnat personlaparkeringen även för oss dödliga så det gick iallafall att hitta parkering. Sen var det förvisso lite bökigt när dem slog in en flaska vin för mycket i kassan. När jag uppäckte det var det ju 100 andra i kö. Hade varit ok om det inte var en flaska vin för över 30 dollar som gick dubbelt.
Fick efter 3 vändor till bilen tillbaka mina pengar.
Värre var det i torsdags då jag åkte ut till en av galleriorna.Var tvungen att köpa en GPS till nya bilen (nej den har inte kommit ännu).
Det var lite bökigt att ta sig in på parkeringen som annars var ganska tom. Var inte alls mycket folk i butikerna. Sen skulle jag hem.....

Kö ut från Barton Creek Square Mall

Kön för att komma ut på vägen som går runt parkeringen och sen ta sig ut tog 1,5 timme. Det är en sträcka på ca 100-200 m. Så det är såhär amerikanern spenderar sina shoppingdagar. Dem trängs inte i galleriorna (dem är stora så det räcker) - dem köar för att få komma hem igen....
Denna dag bjöd naturligtvis på decembers finaste väder. 25 grader och sol... hade gärna suttit någon annanstans än i bilen.

Men men jag kom hem. Det blev jul. Inte så mycket firande för min del men egengjord glögg och lussekatter blev det iallafall.

Merry Christmas à la Texas style


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar