onsdag 21 december 2011

Julpynt och språkförbistringar

Oj oj oj ja då är det bestämt vilken bil det blir iallafall. Nu är det bara att hoppas att jag får den innan jul också  men det ser ut att bli lite tajt... Men skönt att bara ha bestämt sig.

Annars har det börjat bli lugnare på jobbet när många redan gått på semester. Men å andra sidan ska det göras massor innan julledigheten. Men kollegorna är iallafall lite mer avslappnade och glada - och det är inte fel.
Vårt gråa tråkiga kontorslandskap är för tillfället en orgie i blinkande lampor och girlanger. Kontoret behöver verkligen piffas upp men här gör alla iordning sin lilla "cubicle" så kan inte påstå att det är särskilt enhetligt. Men väldigt många har tagit med sig ljusslingor och snögubbar och stora strumpor att hänga upp.
Lite roligt och mycket bisarrt, framförallt dem som har ljusslingor, tomtar, snögubbar, julklappsstrumpa, en lysande gran etc etc.
Själv har jag en ganska diskret pepparkaksgubbe och snögubbe hängandes på utsidan av mitt bås. OCh jo dem fick jag såklart av en kollega som tyckte synd om mig som inte hade något julpynt. Har även ett julkort uppsatt (en glittrig bild av Tokyo så vet inte hur mycket julstämning det är).

Däremot gjorde mina lussekatter succe- vilket var något oväntat. Och tror inte att dem bara var snälla då dem tog slut innan lunch...

Nej nu är det dags att kasta i mig lite middag innan jag ska ut och ta en drink. Misstänker att sällskapet ser det som en dejt även om jag många gånger sagt att jag inte ser det så och bara är ok med det om han förstått detta, men någonstans misstänker jag vid sådana tillfällen pratar vi helt enkelt inte samma språk....
Är nära hem så i värsta fall får jag väl springa fort.

Är lite stolt över mig själv idag, på lunchen vann jag i ett alfapetliknande spel över 3 av mina kollegor - på deras modersmål !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar