onsdag 7 december 2011

Saltlakritsälskande pygme

SALTLAKRITS!!!!
Veckan började med att jag hade två påsar på mitt skrivbord på jobbet. En av våra VPs (Vice Presidents) hade varit i Stockholm och handlat på Arlanda -skäms nästan för att säga att en påse nästan är slut men har varit en tung arbestvecka....
Och så idag kommer hem och så ligger det mer saltlakrits i brevlådan denna gång favoritsorter - så lite för att man ska bli så löjligt glad. Och det bästa av allt dem här påsarna behöver jag inte bjuda kollegor på - dem önskar ändå bara att dem inte hade smakat. Är förvisso ganska roligt att se deras miner när dem får saltlakrits i munnen.

Vi hade en stor presentation på jobbet idag med ledningsgruppen och det bjöds på tilltugg och dryck. Själv körde jag bil så i dryckesväg blev det mineralvatten. Kan dock inte sluta förundras över att när det bjuds på tilltugg så är det chips och dipp, minburgare (dem var goda) och sen är det 15 sorters cup cakes och kakor... öl och cup cakes  är det nån som vill ha den kombinationen?
Det fanns även ett fat med grönsaker till dipsåserna. För 250 personer fanns det två små fat med grönsaker och jodå det var kvar på dem faten när jag gick undrar om jag var den enda som tog av detta. Skulle inte förvåna mig -det fanns ju chips!

Sen är det fascinerande att höra att "jag kör bil så jag ska bara dricka två glas vin" - hmmm lägg på minnet vem som sa det och se till att köra hem innan den personen...
Men dem flesta höll sig faktiskt till läsk, vatten eller en öl och det känns tryggt. Sen att det är fullt lagligt att dricka två glas vin och sen sätta sig i bilen är en annan sak. Vi får tillochmed lära oss det i träning från våra jurister att vi får bjuda kunder på 2 glas vin men ingen starksprit då det är givet att alla kör till ett restaurangbesök - att denna träning även rullas ut på vårat svenska kontor är väl kanske inte helt lämpligt.

På tal om bil. Var tvungen att åka till hyrbilsbolaget igår för att förlänga hyran på bilen. Nej det gick absolut inte att göra via telefon även när jag sa att dem kunde debitera kontokortet dem redan dragit. Nej ut till flygplatsen lämna bilen. Jag sa att jag skulle förlänga avtalet men var tvungen att tömma bilen och lämna in nycklarna. Gå in på kontoret varpå mannen vid disken direkt ringer ut för att försäkra mig om att jag skulle få samma bil.... men nej det gick inte! Trots att den stod kvar i återlämningskön när jag kom ut igen. Så inte bara behvöde jag åka till flygplatsen jag kom därifrån med en sämre bil också. Den är liksom inte gjord för en kort människa jag har höjt upp stolen så mycket jag kan, men jag ser knappt ut över fronten-det är som  om instrumentpanelen är monterad för högt. -eller är det min kropp som är så totalt oproprtionelig? Måste se roligt ut iallafall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar