onsdag 14 december 2011

Jag finns!!!

Woohoooo! Jag är någon - en person -på riktigt, även i USA. Jag har fått det magiska numret, the Social security Number.
Nu kanske jag äntligen kan få betalt. Och få behålla mitt bankkonto (dem hade trots att det gått så bra fram tills nu problem med att verifiera vem jag är men jag har ganska lång tidsfrist så det kommer lösa sig).
Och det betyder att jag kan köpa bil snart hoppas jag - en egen *yäy*

Konstigt hur mycket en papperslapp kan göra skillnad... För tro inte att det är ett väl laminerat kort, nej det är en pappersbit med ditt namn och nummer som du sinerar när du fått det. Men våga inte tappa bort det....

Och inte nog med det. Det verkar som om mina saker kommer hinna fram innan jul från Stockholm. Det vågar jag dock inte tro riktigt på förrän dem är här.

På det hela taget en bra dag får man nog säga. Kanske blir en god ju trots allt, det blir definitivt inte en vit jul... Det är återigen runt 20-25 grader ute. Men tro inte att det är någon lyxtillvaro det betyder också spöregn eller dimma så det är inte mycket ljusare än en svensk novemberdag (bara mycket varmare).
Men vi har såklart den fantastiska ACn på jobbet. Så oavsett väder utomhus (3 grader C eller 45) så är det ca 17 grader på kontoret. Dvs man måste ha med sig halsduk etc oavsett för det är kallt på kontoret. Jag kommer aldrig förstå varför alla länder där AC behövs (sommaren här räknas definitivt dit) ska skruva upp den så mycket. Varför inte ställa in den på 22 grader året runt?

Nu dags att fira dagens framgångar - tror det får bli lite glögg minsann (och nej inte den barnvänliga varianten som finns på IKEA....)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar