lördag 3 december 2011

Jag galen?

Börjar bli lite trött på att behöva köra bil varje dag... Förvisso skönt att ha bil (även om det än så länge bara är en hyrbil).
Men det går inte att gå och handla en liter mjölk (om jag nu hittade så små förpackningar) utan att behöva ta bilen. Skulle hinna fram och tillbaka till Konsum hemma i Stockholm på den tid det tar att snurra mig ur parkeringsgaraget. Nu är väl en del av problemet att jag fortfarande aldrig kommer ihåg vilken våning jag parkerat på, chansar väl rätt ungefär 1 av 5 försök.
Är dock väldigt tacksam att det faktiskt går att promenera i downtown Austin, men här finns inte många affärer. Whole foods ligger iochförsig centralt men 30 min promenad med tunga kassar är inte riktigt kul.
Allt detta bilåkande gör också folk extremt lata. Dem tycker jag är galen som väljer att gå om det tar mig 15min att promenra... Hmm är så gärna galen isåfall.

Var i en av de stora galleriorna idag Barton Creek Square. Där kom jag faktiskt ihåg var jag parkerade bilen, men vad hjälpte det när jag gick vilse i gallerian. Vet inte om Nordstrom, Macy's, Sears, JC Penny och Dillards (Alla stora varuhus) behövs i samma galleria?!?!? Dessutom 100tals mindre butiker, många av dem riktigt trevliga så det klagar jag inte på även om jag hamnade på Sephora väldigt länge istället för på Sears TV avdelning (jag skulle ha en antennkabel till TVn som jag hittade tillslut).

Passade även på att äta i deras food court. Genuin Thaimat - Wonton soppa - kantonesisk rätt och tydligen så är det då Thailändst om man är i USA, i resten av världen är jag ganska övertygad om att det tillhör Kina. Men jag fick en god kinesisk soppa som jag hoppades så mätt och glad.
Å andra sidan är den kinesiska mat som finns att tillgå här Panda Express och det är vårrullar och grönsaker och kykling hårt hårt friterade så det är lika  kinesiskt som våra Svenska kinakrogar dvs inte alls.
Som tur är är restuarangutbudet och kvaliteten betydligt högre i downtown. Här serverar tillochmed Japanska restauranger sushi....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar