måndag 5 december 2011

Julfest

Så i Lördagskväll var det dags för mitt företags årliga julfest. Mycket spännande. Var väldigt mycket folk där och då  nästan hälften har anställts det senaste halvåret (pga omstrukturering av våra siter) var jag långt ifrån ensam om att inte känna så många.
Det var relativt uppklätt så första intrycket var inte så mycket cowboytema som förväntat, men det var bara att sänka blicken lite... där var dem - bootsen. Och det är bara att konstatera att nära 80% hade dem på sig. Någon enstaka hatt syntes också till och ganska många "slipsar" a laTexas - sådan där som bara är lädersnören som sitter ihop med ett spänne..... - jag har sagt att Austin inte är någon modestad va?
Och när väl dansmusiken skulle börja så kom det- Square Dance - och  dansgolvet blev aldrig lika fullt igen !!! Följdes upp av line dance och Two step *yihaa*
Och Nej jag tittade bara förundrat på.

Men jag hade roligt. Var kul att träffa en massa folk, få namn på ansikten och också att lära känna några lite närmare. Och att bara titta på folk under middagen var intressant. Om jag inte vetat vilka som är toppchefer hos oss tidigare hade jag kunnat peka ut dem genom att gå efter deras fruar. Hade nog förväntat mig en och annan så kallad "trophy wife" men inte så genomgående. Väldigt uppklädda, med dyra smycken och genomgående påtagligt yngre än sina män.... Hamnade senare i en diskussion angående hur stora delar som även kirurgiskt var utbytta på dessa kvinnor. Jag ska låta det vara osagt men botoxindustrin har helt klart tjänat en och annan krona.

Träffade även min chefs fru som var väldigt annorlunda. Visade sig att hon arbetat i Schweiz i 5 år och kände igen sig i mina problem att få allt att fungera. Så nu har jag inte bara någon att be om råd/hjälp utan även en som förstår frustrationen.

Lite senare på kvällen avvek jag från festen med två kollegor (vi kan kalla dem Mrs A och Mr R) och deras respektive. Mr Rs pojkvän var en befriande frispråkig något feminin man. När jag berättade att killar i Stokholm ganska ofta är intresserade av mode och klär sig därefter och även i något mer välsittande jeans än en  medel Texan - så hade han nog redan bokat en resa till Sverige om inte pojkvännen varit lite mer återhållsam. Resten av diskussionen handlade om hurvida Mr R hade presenterat sin pojkvän på rätt sätt genom att bara säga "this is my friend" - inte boyfriend. Jag tror inte det var någon som överhuvudtaget behövde fundera på om det var så det låg till :)
Roligt hade vi iallafall men jag undrar hur många gratis glas vin dem fått i sig på julfesten (jag märkte inte så mycket av det när vi gick vidare) men en öl senare satt den ena bara och log och försökte envisas med att dem behövde en taxi till hotellet, som låg 2 kvarter därifrån...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar