fredag 13 januari 2012

Varning för kyrka!

Fredag .... Välbehövligt... Men jag gillar när det är mycket på jobbet så även om jag är trött så har det varit en bra vecka.
Har även kommit igång med träning igen. Tyvärr hinner jag sällan hem från jobbet innan solen gått ner så blir mycket på gymet i huset, men imorgon blir det långpass runt "town lake", jo det är fortfarande en flod men säger jag längs floden så tror folk att jag mer eller mindre har lämnat staten för att springa längs floden i Colorado....

Såg ännu en varningsskylt idag. Det är nog den mest skumma så här långt. Det stod  KYRKA. Och mycket riktigt det låg en kyrka där. I Sverige sätter vi väl också upp skyltar vid våra kyrkor, men en varningsskylt?!?!?! Det är kanske att ta i? Fast när jag tänker efter så i det här landet och med tanke på alla frikyrkor så är det kanske inte helt fel med en varningsskylt....

Blir lite nyfiken på vad det var för kyrka.
På tal om kyrkor så har jag sett ett roligt fenomen på TV-reklamen (och jo är redan mer än less på dessa konstanta avbrott). Det är väldigt mycket reklam för dejtingsidor, och precis samma sidor som hemma. Men de talar alltid om hur många medlemmar dem har och den som verkar ha flest (enligt reklamen) med nära 5 miljoner medlemmar är "Christian mingle". Och jo dem pratar inte bara om att du kan träffa någon för ett långt förhållande, här träffar du din framtida make/make som Gud har matchat dig med. Hmm det kanske är inte vore så dumt? ;)

Satt länge i bilen idag. Var och hämtade mina registreringsskyltar och registreringsbevis för bilen. Fram tills nu har jag kört med provisoriska skyltar, dvs ett papper i en plastficka... På VW sätter dem iallafall plastfickan i en ram som dem skruvar fast men känns inte helt stabilt.
Detta betyder att jag nu kan åka och ta körkortet, jo måste ha ett från Texas vilket betyder nytt teoriprov och ny uppkörning. Och ja du måste ha registreringspapper och försäkring på bilen för att få köra upp - kul om man inte har bil.
Men ska bli spännande. Alla har hela tiden sagt att teorin är så basal och jo det tvivlar jag inte på och många stater har en teoribok på ca 25 sidor, så blev lite förvånad och inte helt glad när jag upptäckte att den i Texas är 145 sidor, har lite att göra i helgen alltså.

Och om jag nu någon gång glömmer bort var jag bor kan jag bara titta på den diskreta registreringsskylten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar