söndag 20 november 2011

Bargata?

Nä byråkratin är minst lika illa här som överallt annars. Inget social security number för min del, hade varit i landet en dag för lite för att jag garanterat skulle finnas i systemet. Så jag sa att jag återkommer på måndag men det var nog säkrast att vänta tills på tisdag enligt handläggaren. Frågade då om jag med säkerhet skulle finnas "i systemet" då - Nej men då kan vi lägga in dig iallafall.....
- eh så ni skulle kunna lägga in mig nu också
- ja men det gör vi inte förrän det har gått 10dagar..... *suck* Har inga illusioner om att det är enklare någon annanstans när man är invandrare men frustrerande ändå.

Första gången jag körde ner till min lägenhet var en förmiddag och jag var lite förundrad över alla slitna småhus/villor som låg längs gatan då lägenheterna i området är dyra. Blev mäkta förvånad när jag körde förbi på kvällen och upptäckte att i stort sett alla husen egentligen är restauranger med stora uteservingar i trädgården.... Mycket märkligt men det gör att det känns mycket tryggare att bo här och igårkväll på väg hem var det tydligt att det är ett populärt barområde.... dock inte lika högljutt som East 6th street vilket jag är tacksam för.
Bargata?!?!

Förresten jag hittade fisk på whole foods - det är nog en av få saker som är betydligt dyrare än hemma men fiskgryta på fiskpinnar känns inte så lockande :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar