onsdag 16 november 2011

Var parkerade jag?

Dilemmat med kartongerna kvarstår, men finns en del andra nya vardagsproblem. Som att hitta bilen på morgonen. Efter att ha bott och jobbat i Stockholms innerstad har jag aldrig haft behov att ha bil på daglig basis.
Nu förväntas jag komma ihåg vilket vångingsplan jag ställde bilen på i garaget i huset. Det är förvisso skönt med parkering i samma hus man bor i, men helt omöjligt att minnas om jag står på plan 3 eller 6. Vore ett ganska lättlöst problem om garaget var något sånär gångvänligt men det är det inte. Måste man förflytta sig mellan vångingsplanen är det antingen hissarna i huset som gäller eller att riskera livet genom att gå där bilarna kör... Inget alternativ är särskilt lockande.
Att leva utan bil är inte heller något alternativ. Trots att downtown Austin är promenadvänligt så kommer jag varken till jobbet eller en matvarubutik utan bil.
Som sagt ett ilandsproblem men ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar