söndag 27 november 2011

Uttråkad eller bara nerd?

1a Advent idag, svårt att tänka sig. Det har förvisso blivit mycket kallare och det blåser halv storm men solen skiner och träden är gröna och i solen är det nog ändå 20 grader, inte riktigt julstämning.
Ska nog göra nåt jag aldrig gör - julpynta hemma. Jag avskyr allt vad prylar och plotter heter men det är fortfarande väldigt tomt på saker i lägenheten och jag msåte inse att det är jul snart på nåt sätt.... Får se om jag orkar åka förbi  IKEA måste ändå ha en del småsaker därifrån som krokar att hänga jackor på etc.
Vet inte riktigt hur jag ska få till den delen, för här är det helt normalt att strunta i att bygga en hall...
Det är ett utrymme som gärna får ta upp så lite av lägenheten som möjligt men det är inte helt fel att ha har jag kommit på, det känns konstigt att kliva rakt in i vardagsrummet (och det är antingen det eller rakt in i köket som gäller verkar det som ) - känns inte helt ok att hänga jackan på TVn...
Måste erkänna att det blev ganska långtråkigt med en långhelg. Visst det var hur skönt som helst att inte jobba och det skulle jag kunna göra ett par dagar till. Men när man inte känner nån så blir det lite tråkigt. Jag försöker gå ut och prata med folk men det är inte jättekul att gå ut själv varje kväll... Men men det löser sig.
Köpte massa DVDer i helgen så en och annan timme har passerat i soffan - som tro det eller ej är bekväm och håller ihop trots att jag monterade den själv :)


Och jo det har blivit ett pussel också - uttråkad eller bara nerd?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar